Irene-en-Eline.reismee.nl

Vietnam: we hebben het overleefd!!!

Hallo Coby's!

Wij zijn weer veilig terug in Laos! Dus hier komt ons reisverslag over Vietnam!!

Na onze vlucht zijn we met een busje Hanoi ingegaan, daar wisten we niet wat ons overkwam: zoooo veeeeeel scooters!!!!! Achteraf bleek: 6 miljoen inwoners, 4,5 miljoen scooters. En geloof ons, die zitten elke dag op de weg!!! We hadden een leuk hotelletje gevonden waar we konden vluchten van de drukte. 's Avonds een soort van talentenjacht gezien en heerlijk ijs gegeten in een grote ijstent in Hanoi, nu dus Irene's favo ijstent in Vietnam!!

De volgende dag hadden we een toeristen dagje. We hebben ons met zijn 2 in een fietstaxi gepropt en hebben die kerel flink in het zweet laten werken voor 2 dollar! Het was een dag vol Ho Chi Minh, zijn gezicht vergeten we nu niet meer. En om even af te koelen en wat rust te nemen, zijn we in een zwanenbootje gesprongen en over een meertje gewaterfietst. En geslapen in onze hippe zwaan. 's Avonds zijn we naar de Water Puppet Show geweest, en daarna nog over een super drukke markt gelopen (en zonnebrillen gescoort).

Op dag 3 zijn we naar de Temple of Literature geweest en een massage gehaald. 's Avonds zijn we wezen stappen in HET uitgaansleven van Hanoi.

De dag daarna zijn we naar een tempel op een eiland in een meer gegaan. Het regende die dag dus het was een mooie dag om 's middags te shoppen, want er waren eindelijk weer eens normale winkels! Naja, normaal.. In de Calvin Klein winkel kon Irene niet betalen met pinpas of creditcard.. Want het personeel (waarvan wij geloven dat wij de eerste klant waren, ooit) wist niet hoe die apparaten werkten. Uiteindelijk toch gelukt, en helaas waren de prijzen hetzelfde als in Nederland. Die nacht vroeg naar bed, want de volgende dag gingen we verder reizen. We gingen met een busje naar Halong City om daar op een cruise door Halong Bay te gaan richting Cat Ba Island.

Eerst zijn we naar grotten gegaan waarbij je een hele hoop fantasie en creativiteit moest hebben om allemaal beelden en figuren te zien in de stenen en schaduwen. Maar ze hadden wel mooi neon licht in de grotten! We zijn 's middags wezen kajakken, waarbij wij NIET en een gekke Japanner wel verdwaalt raakte. Daarna gingen we zwemmen, en van de boot af springen. Irene 6 meter en Eline 1 meter. Totdat we bedreigd werden door kwallen, toen gingen we maar snel het water uit. We waren met een gezellig gezelschap op de cruise, maar helaas konden we niet karaoken omdat de microfoon kapot was. Dus zijn we op het dek gaan liggen en genoten van alle andere boten waar er wel gezongen (als je het zo mag noemen) werdt en zijn we daar in slaap gevallen.

De volgende ochtend verder gecruised naar Cat Ba Island, waar we onze Adonus (voor Fiona) van deze vakantie hebben ontmoet tijdens de wandeling/afbeultocht door het National Park. Nog tegen een paar Belgen gezegt dat ze even rust moesten nemen en hun broek op moesten hijsen tijdens deze tocht. Erg appetijdelijk was het niet, maar we hebben wel gelachen! 's Middags afgedropt in een 3 sterren hotel waarvan de laatste 2 sterren van afgevallen zijn, want dit was serieus het smerigste hotel ooit! De schoonmaakster lag op ons bed een sigaretje te roken, om een klein voorbeeld te geven. Snel naar Monkey Island gevlucht, waar wij genoten hebben van strand en zee, en de aapjes van een blikje cola. Waar de overige Vietnamnese toeristen hebben kunnen genieten van ons, want ze konden rustig foto's maken van ons in bikini/badpak.

Op de terugweg op de boot waren we iemand kwijt, 3 keer raden wie.. Diezelfde vent als tijdens het kajakken, de gekke Japanner!

De volgende dag hadden we ECHT een rustdagje, we zijn naar het strand van Cat Ba gegaan. Tot 4 uur was het een prive strand, daarna was het Zandvoort aan Zee, maar dan met minder strand en meer Vietnamnezen. Wij zijn er nu ook uit waar de wave vandaan komt, al die Vietnamnezen staan in het water en doen mee met de golven!

De dag erna hebben we onze reis vervolgd, en zijn we met de openbare slow boat naar Hai Phong gegaan. Inclusies een roestende boot, en kotsende mensen. Het was feest! Na 3 uur kwamen we eindelijk aan, hebben een goed hotel gevonden en zijn 's avonds wezen eten in een restaurantje wat ons 's middags wel leuk leek. Toen we daar zaten, kwam de ene na de andere Nederlander binnen zetten. Allemaal scheepbouwers en natuurlijk moesten we mee zuipen 's avonds. De dag erna met de bus naar Don Son Beach gegaan om onze kater uit te zonnnen en zwemmen.

Zaterdag zijn we 's ochtends wat tempels gaan bezichtigen, nadat Irene ruzie heeft staan maken met de moterbike jongen (om 80 dollarcent, die ze uiteindelijk ook niet betaald heeft!!) zijn we met de fietstaxi verder gegaan. Alleen deze was niet gebouwd voor Nederlandse maten en onze konten pasten er niet naast elkaar in, voor elkaar ging prima. We zijn flink uitgelachen door het dorp, maar wijzelf hebben ook lol gehad! 's Middags zijn we gaan zwemmen met die Nederlanders en 's avonds wezen bowlen.

De volgende ochten zijn we met onze prive auto, met geblindeerde ramen en chauffeur naar het vliegveld gebracht. Wat relaxt was en een goede voorbereiding op onze helse vlucht. Eline was groen, en Irene wit met hier en daar een hartaanval gehad. Maar uiteindelijk, toch veilig in Laos aangekomen, en we zijn blij dat we nu alleen nog maar met de KLM naar huis moeten vliegen!!!

De maandag naar onze vakantie hebben we feedback gehad op ons onderzoek en daar gaan we nu verder mee aan de slag,

Tot de volgende keer, en voor de mensen die op vakantie gaan: een fijne vakantie en een veilige vlucht toegewenst zonder turbulentie en die WEL met 2 wielen tegelijk op de grond land!

Groetjes,

Irene en Eline

valeska

Wat is het adres van die Adonus (leeftijd geen probleem, zei het ouwe wijf hihihi).

Sylvia

Fijn dat jullie zo genieten.
Ja er zijn wel veel vietnamezen hé en ja dat overweldigende gevoel bij al die brommers en fietsen hadden wij ook.

pappa andré

Zo dames, weer geweldige ervaringen opgedaan.
Volgens mij zat er tussen die fotograferende mensen vast wel een vietnamnese papperatzi dus zijn alle glossy bladen vast voorzien van jullie.
Liefs en een dikke kus van mij.

Mama Hilde

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Weet nu hoe jullie te vinden zonder Duco. Mooie foto's wat een avontuur.

Liefs Hilde

Sergio

Hoi

Check je hotmail.

MvG Sherko

Martine

Hey ladies,

Beetje laat maar klinkt erg goed weer allemaal!
Wanneer komen jullie nou precies terug?
Ik ga maandag t/m 3 augustus op vakantie. En volgens mij zijn jullie dan weer terug!! Ik kijk er naar uit om jullie weer te zien!

Dikke zoen

jeannette

hallo dames.
zaterdagavond had tim zijn galgen maal bij ons .nu is hij richting italie ,niet jaloers worden.de katten staan nu onder onze supervicie.valeska en siem komen zo terug uit finland.v.g.b. groetjes en werkze.

Sylvia

Hoi Meiden

Ik kan zien dat jullie echt genieten, ga nog even zo door zou ik zeggen.
Dat spettert gewoon van de foto's af.
Hier in Grootebroek gaat het echt de goede kant op met Joop gelukkig.
Irene had je mijn mail nog gelezen???

groetjes uit een wat vochtig nederland