Irene-en-Eline.reismee.nl

Op onszelf!!

Hallo daar!

Alseerste het slechte nieuws: vrijdag 12 juni hebben we Sticky B. in moeten laten slapen.. Heel erg sneu. 's Ochtends werden we door Astrid wakker gemaakt dat Sticky aan het dood gaan was, zijn darmpjes lagen er uit (via de achterkant). Beestje had heel veel pijn, dus we hebben de dierenarts gebeld en gevraagt of hij hem in kon laten slapen... We hebben Sticky begraven in de tuin van Max. Het was dus een zeer verdrietige dag.

Die zondag (toen we allemaal, met name Irene, waren bijgekomen) zijn we lekker gaan zwemmen met Max en Astrid, want het was weer heet!!! Ook Ruth (begeleidster van ons die in het NRC werkt) en haar dochtertje waren mee. En dat waren ook gelijk alle mensen die er zaten, dus we hadden een prive zwembad! En zoals het (natuurlijk) hoort, hebben we ook een voetmassage genomen, aan de rand van het zwembad, omdat het veel te gezellig buiten was!

De rest van de week hebben we niet veel bijzonders gedaan, gewerkt op het NRC. Alleen hebben we nu een kleine tegenslag: er zijn een stuk of 100 patienten uit India gekomen, die 'even' in 2 weken geholpen moeten worden door het NRC. Dus nu zijn de mensen aan wie wij nog wat vragen hadden, niet meer beschikbaar.. Goed, misschien was de eerste dag dat die patienten er waren wel een beetje een slechte timing om te vragen of ze tijd hadden.. Dus we proberen het deze week gewoon nog een keer, en anders maar op andere manieren!

Donderdag toen we thuis kwamen, was er een nagelvrouwtje aanwezig, dus ook wij gingen in de wachtrij zitten om onze nageltjes te laten doen. Zeer prettig: waarom het zelf doen, als je het iemand anders kan laten doen?!

Ook hebben we donderdag avond een salsales gevolgt. Weer een nieuwe ervaring erbij, en volgende week gaan we weer!!

En, het hoogte punt van alles: wij wonen nu op onszelf!!! Oke, het is dan maar voor 10 dagen. Maar we hebben nu een huis voor onszelf! Het stel die de eigenaren zijn, die zijn 10 dagen naar Thailand toe, en ze hebben 2 honden (een Labrador, en een Deense Dog) waarop gepast moesten worden. Nou, een eigen huisje voor 10 dagen laten wij ons natuurlijk niet voorbijgaan! En het passen op de honden nemen we dan voor lief! Hihi Max had het er volgens ons wel even moeilijk mee hoor, zijn Lao 'dochters' gingen het huis uit. Helaas hebben we geen uitzet meegekregen, maar mochten we hier wel de barbeque inleveren (die van hem was, maar het stel heeft dat nooit teruggebracht). Ach, we overleven het hier zo ook wel, zonder uitzet!

Gister hadden we het plan om een monument-toer te gaan doen, volgens het Lonely Planet boekje. Maar vanwege de hitte, hebben wij het afgelast. Eerst wilden we gaan zwemmen, maar omdat er toch wel donkere wolken aankwamen, hebben we dat maar niet gedaan (was ook een goede keus geweest, want het heeft een paar keer geregend). Wel zijn we nog naar het Nationale Museum geweest, en hebben we een heerlijke spa behandeling gehad! Een body-steam, body-scrub en body-oil-massage voor ons allebei! Erg prettig, dus we zijn nu weer helemaal fris en fruitig!!!

Omdat we gister niet zijn wezen zwemmen, hebben we dat vandaag maar gedaan. We zijn met Nui en zoon naar een hotel gegaan waar we heerlijk rustig konden gaan zwemmen. Heel erg prettig! Daarna, zijn we naar de andere kant van de stad gegaan, om een Lao ijsje te eten: kokosnoot ijs met sticky rice..Rare combinatie: maar errug lekker!!!!!!

Daarna nog even langs ons 'oude' huis gegaan, om nog wat spulletjes op te halen die vrijdag toen we verhuisden nog niet droog waren. En wat denk je? Max en Astrid hebben een katje gekregen van Ruth (die had er 13, waarvan een hoop kittens, iemand die nog een poezebeest wil??), tegen de ratten. Als ik het goed spel, is Mog haar naam (je spreekt uit: Mong). En een schatje! Ook een stuk dikker dan Sticky, maar zo moeilijk is dat nou ook weer niet. Dus als we straks weer terug zijn bij Max, heeft Irene weer een nieuw spelebeestje erbij!

Zo, dit was het weer voor de afgelopen paar dagen.

Veel groetjes van ons uit een ander huis, maar nog steeds in Laos!!

tim

whahahah een spa behandeling in het nationale museum! Alleen in Laos!!

Sylvia

Hoi Meiden

Nu eerst maar gecondoleerd met Sticky B, sneu hoor maar wat zien en beleven jullie veel .
Echt genieten hoor ook het mee lezen is fijn.
Hier in Grootebroek gaat het met Joop gelukkig de goede kant op zijn OK wonden zijn aan het genezen en lekken niet meer zo heel erg en de stoma doet het zoals het moet.
Ma José en Jeannette zijn in Zwitserland en hebben vandaag de Matherhorn bezocht/bekeken.
Vanavond waren ze aan het courmetten.
Meiden blijf genieten en leren alles in verhouding.

Groetejs Sylvia