Irene-en-Eline.reismee.nl

Luang Prabang

Hallo allemaal daar, aan de andere kant van de wereld!

Ja hoor, we hebben onze eerste operatie gezien! En het werden er gelijk 2! Na een paar weken uitstel, en daarna nog een dag, hebben we eindelijk een operatie gezien! De eerste was een klompvoetje wat recht werd gezet, en de 2e een reconstructie van een stomp. De foto's zullen we jullie besparen, alleen moeten jullie ons natuurlijk wel in operatie pak zien!

Ook Astrid (de vrouw van Max) is in de tussentijd aangekomen. En Irene is ook nog naar de kapper geweest voor een nieuw kapsel.

Voor de rest zijn we druk bezig geweest met voorbereidingen, want we gingen natuurlijk een weekendje naar Luang Prabang!

Zaterdag ochtend vertrok onze vlucht, gelukkig geen houten kistje, maar wel 1 met 2 propellors, die het gelukkig beide ook deden. Bij aankomst zijn we hard opzoek gegaan naar een guest house, maar we zijn in een villa beland. Na nog wat afdingen hebben we voor een mooie prijs 3 nachten met ontbijt in een villa doorgebracht. Dat vonden wij natuurlijk niet verkeerd!

Toen zijn we de stad gaan verkennen, en onze plannen voor het weekend gaan regelen. Want, we wilden natuurlijk wel olifantrijden! En dat is gelukt hoor! Zondag ochtend om 8 uur 's ochtends werden wij opgehaald bij onze villa. Samen met nog 6 andere mensen (waaronder 2 rare Fransen) zaten we in het busje richting de oflifanten.

Natuurlijk zaten Irene en Eline op de rebel olifant die als eerste moest schijten. Maar verder hebben we alles overleefd, we mochten zelfs zelf rijden, en dat zonder groot rijbewijs!!

Na afloop zijn we onze lunch gaan ophalen en richting de watervallen gereden om die te bezichtigen en daar onze lunch te eten. Ook nog gezwommen en beren gekeken.

Om 4 uur werden wij weer netjes terug afgezet, en toen was het partytime: want we gingen weer naar de avondmarkt. In alle 3 de avonden dat we zijn geweest, hebben we ongeveer die hele markt leeggekocht. 'Lucky night' voor de verkopers dus! En een hele hoop 'discount' voor ons!

Maandag zijn we wezen varen, over de Mehkong naar de Buddha Caves. Weer zaten we met een stel rare Fransen, we denken dat het aan hun cultuur ligt, maar we hebben wel genoten van de tocht. Ook de grotten waren erg mooi om te zien.

Dinsdag gingen we 's avonds weer terug. Maar we hadden nog tijd om de Phussi berg op te gaan, en tempeltjes te bekijken. Het musseum was helaas dicht, dus zijn we maar op een terrasje gaan zitten totdat het echt tijd was om te gaan. Waar Irene het heeft geprobeerd, maar niet heeft gewonnen, van de puddingtaart. Dit was wel het diepste taartpunt van Irene's eetcarriere.. Diep triest..

Op onze villakamer, waar bijna geen ruimte meer was, vroegen we ons toch af, of we AL deze zooi mee mochten nemen als handbaggage..

Op het vliegveld aangekomen bleken we een uur vertraging te hebben, moet je niet hebben op een vliegveld waar nix te doen is, laat staan voor 2 uur lang! Eenmaal in het vliegtuig, kwamen we erachter waarom we al die zooi als handbaggage mee mochten nemen: er zat maar 20 man in.

Tijdens de landing in Vientaine, zaten we toch wat stijfjes in de stoel. Want volgens ons, hoort een vliegtuig niet zo te landen. Maar zoals jullie merken, ook dat hebben we overleefd!

Bij terugkomst kon Irene niet wachten om Sticky B weer te zien. Waarmee het ook nog errug goed gaat, hij is gegroeit en ook de honden kunnen nu met m opschieten.

Helaas was vandaag onze gewone werkdag weer begonnen.. Tja, het kan geen vakantie blijven. Maar de volgende staat alweer op de planning: richting Vietnam!

Groetjes uit Vientaine,

Irene en Eline

moeders

geweldig meiden ... wat 'n avonturen! ik kan niet wachten tot de foto's komen!

peter

... sommige dingen verbazen me niet

Kimberly

Hey Irene,
wat een avonturen beleven jullie daar allemaal. Wat vet dat jullie een operatie hebben meegemaakt.
Ik mis je, ouwe gek! *pinkt een traantje weg
kus kim

Sylvia

Hoi Meiden.

Wat lekker dat jullie nu ook een OK hebben gezien dan kunnen jullie weer een opdracht afstrepen.
Wat een mooie tochten maken jullie en Olifant rijden 't lijkt me echt geweldig.
Leer en geniet ze de volgorde maakt niet uit.

jeannette

hallo dames even een medische vraag opereren ze de klompvoetjes meteen of gaat er een lange weg van gipsen aan vooraf en daarna een evt. peesverlenging.
ik ben benieuwd verder vooral veel plezier en niette hard werken

Irene

Meestal gaat er gipsen vooraf en is dat ook voldoende, maar achteraf gezien, is dat bij deze patient niet gebeurd. Die is gelijk geopereerd (in zoverre wij weten), en onze begeleidster had daar ook geen toestemming voor gegeven (voor de operatie, zij was in een ander land op dat moment)

carla

hee nichie!
had een tijdje niet op je blog gekeken, moet ik toch vaker doen, wat een verhalen! echt gaaf hoor!
enne..hoeveel van wat jullie nou doen is ook echt voor school?? :P
geniet ervan!!!
xxx carla

vaders

Hoi Irene,
Schitterende verhalen, en wat een ervaringen doen jullie op. En geweldige fotos
Kus van mij, en doe Eline de groeten en ook een zoen.
p.s komen mijn mailtjes wel aan ,heb je bv nog het recept voor spare ribs gebruikt